Styczeń | 2021r. |
P | W | Ś | C | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
PRIME CAR MANAGEMENT S.A.
ul. Polanki 4
80 - 308 Gdańsk
T: (+48) 58 340 44 00
Centrum Techniczne
T: (+48) 58 340 44 01
Zarząd spółki Prime Car Management S.A. („Emitent”, „Spółka”) informuje, iż w dniu dzisiejszym podjął uchwałę w sprawie podziału zysku netto osiągniętego w roku obrotowym 2017 w wysokości 37.329.358,04 zł w taki sposób, że:
Jednocześnie Zarząd Emitenta zaproponował ustalenie dnia dywidendy na dzień 29 września 2018 r., a terminu wypłaty dywidendy na dzień 20 grudnia 2018 r.
Zgodnie z rekomendacją Zarządu Spółki podział zysku w sposób opisany powyżej nastąpiłby pod warunkiem, że wartość wskaźnika Zadłużenia Grupy Kapitałowej (Kapitały Własne), zdefiniowanego jako Zadłużenie Grupy Kapitałowej przez Kapitały Własne Grupy, wyliczonego przez Spółkę w oparciu o Kwartalny Raport Finansowy „Prime Car Management” S.A.za trzeci kwartał 2018 r., będzie niższa o co najmniej 0,2 od najniższej wartości analogicznego wskaźnika Zadłużenia Grupy Kapitałowej (Kapitały Własne) przewidzianego w jakiejkolwiek funkcjonującej umowie o finansowanie zawartej przez Spółkę („Spełnienie Warunku Dywidendy”). Wyliczenie wskaźnika nastąpi w terminie do dnia 8 listopada 2018 roku (włącznie).
Zgodnie z rekomendacją Zarządu Spółki w przypadku braku Spełnienia Warunku Dywidendy, zysk netto osiągnięty w roku obrotowym 2017 w wysokości 37.329.358,04 zł zostałby podzielony w taki sposób, że cały zysk netto zostałby przekazany na kapitał zapasowy Spółki.
Uzasadnienie biznesowe rekomendacji:
Sprawność operacyjna Spółki pozwala jej wykorzystywać korzystną sytuację na dynamicznie wrastającym rynku leasingu w Polsce i odnotowywać ponadplanowy popyt na swoje usługi. Skutkiem zaspokojenia tego popytu są bardzo dobre wyniki sprzedażowe Spółki w ostatnich 2 kwartałach oraz znaczący przyrost wartości aktywów leasingowych. Spółka finansuje zakupy aktywów leasingowych wykorzystując do tego zewnętrzne finansowanie bankowe i obligacyjne. Spółka posiada dostęp do tego finansowania w kwotach zapewniających jej możliwość rozwoju w długiej perspektywie. Wzrost aktywów pozytywnie wpływa na wzrost przychodów, które stopniowo rozpoznawane będą w wyniku Spółki, jednocześnie zwiększając zapotrzebowanie na dług. Wzrost zadłużenia powoduje zwiększenie wartości wskaźnika Zadłużenie finansowe (Kapitały Własne), który jest jednym z podstawowych wskaźników finansowych określonych w umowach finansowania zewnętrznego.
Dodatkowym elementem branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji w sprawie rekomendacji był fakt, że wartość w/w wskaźnika została jednorazowo i niezależnie od bieżących działań operacyjnych Spółki, negatywnie zaburzona na skutek wejścia w życie w bieżącym roku Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej nr 9.
Przekroczenie uzgodnionych w umowach finansowania zewnętrznego wartości wskaźnika Zadłużenie finansowe (Kapitały Własne) mogłoby spowodować negatywne konsekwencje dla Spółki, ograniczając możliwości jej rozwoju. Spółka okresowo dokonuje przeglądu tego wskaźnika, a następnie poprzez negocjacje z dostawcami finansowania zewnętrznego, wspólnie dostosowuje jego wartość do aktualnych planów rozwojowych.
W trosce o zapewnienie bezpiecznego rozwoju Spółki na dynamicznie rosnącym rynku leasingu w Polsce, Zarząd Spółki postanowił zarekomendować wypłatę dywidendy pod warunkiem istnienia na koniec trzeciego kwartału 2018 roku marginesu bezpieczeństwa wskaźnika Zadłużenie finansowe (Kapitały Własne) na poziomie 0,2.
Ostateczna decyzja w zakresie wypłaty dywidendy zostanie podjęta przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie zatwierdzające sprawozdanie finansowe Spółki za 2017 rok.
Podstawa prawna przekazania raportu:
Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE
Copyright © 2008-2014 Prime Car Management | Projekt i wykonanie 6sense.pl |